Ana içeriğe atla

Mimlendim ve Mimledim 16 - Hayalimdeki Meslek

Merhabalar

Daha Mutluyuz bloğunun sahibi tam da ona yakıştığını düşündüğüm bir mime cevap vermiş ve beni de mimlemiş. Kendisinin cevaplarını buradan okuyabilirsiniz. Hadi bakalım soru ve cevaplara geçelim.

1 - Küçükken size "büyüyünce ne olacaksın?" sorusu yöneltildiğinde cevabınız ne olurdu?

Küçükken hep Türk Sanat Müziği sanatçısı olmak istemiştim. Ama maalesef Muhasebeci oldum.

2 - Bu cevaba çevreniz ne tepki verirdi?

Arkadaşlarım sesim güzel olduğu için olacağını söylerdi ama ev halkı için aynı şeyi söyleyemem. Onlar "adam gibi bir meslek yok mu? Şarkıcı olup başımıza köçek mi? olacaksın. Zaten nerede saçma sapan şeyler var onlarla uğraş" derlerdi. Hatta bazen annem "şarkı söyleyeceğine git iki satır Kur'an-ı Kerim oku" derdi.

3 - Lise yıllarında hangi mesleğin hayaliyle yanıp tutuşurdun?

O dönemde radyoculuk oldukça revaçtaydı. İyi bir dj olmak niyetindeydim. Nitekim bir dönem Eskişehir'de yerel bir radyoda djlik yaptım ama parasal açıdan tatmin etmediğinden bıraktım. Zaten radyoculuğun zaman kavramı da yok. Yani dışarıdan göründüğü gibi çokta cazip bir meslek değil.

4 - Belki hayalindeki mesleği yapıyorsun, belki yapmıyorsun bu sana nasıl hissettiriyor? 

Muhasebeci olmasaydım sanırım bizimkiler üç gün hocaya dördüncü günde kocaya gönderirlerdi. Muhasebe mesleğini hayatımı devam ettirmek için yapıyorum. Açıkçası zor bir meslek. Sürekli takip gerektiriyor. Her unuttuğun şey parasal cezalarla geri dönüyor. Emekli olursam bu mesleği yapmam. Çok sıkıldım.

5 - Bütün bunları geç! Çevreni, sosyal baskıları, kapitali at kafandan. Gece yastığa başını koyduğunda ya da ayna karşısında, neyi düşleyip, kimi görüyorsun?

Aynada gördüğüm kişi 15 yıldır zaten yanımda. Ama kendimi sahnede Türk Sanat Müziği eserlerini seslendirirken hayal etmişliğim çoktur. Kocaman sahne, karşımda dinleyiciler. Hayali bile güzel.

6 - Bonus Soru: Sizce hayalindeki mesleği yapmak mı? hayalini yaşamak mı?

Tabii ki de hayalindeki mesleği yapmak. Yıllardır içimde bir Türk Sanat Müziği aşkı var. Sanatla uğraşmak ve kendimi bu alanda yetiştirebileceğim kurslarda zamanımı geçirmek varken, neden kendi hesabını bilmeyen insanların finansal tabloları ile uğraşayım ki. Hem düşündüğünde şarkı söylemek mi? rakamlarla uğraşmak mı? Hangisi kulağa daha hoş geliyor?

Bu mimi yapmak isteyen herkesi mimliyorum. Cevaplarınızı yorum olarak bırakırsanız okuma şansı elde etmiş oluruz.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize iyi bakın. Hayata gülümsemeyi, okumayı ve sevmeyi unutmayın.

Hoşçakalın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Şermin Yaşar, İlber Ortaylı - Cumhuriyet'in İlk Sabahı Kitap Alıntısı

 

Gülşen - Bangır Bangır

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?