Ana içeriğe atla

Fatma Erdek - Ben O Değilim

Merhabalar

İkizlerle ilgili güzel, komik ve aşk dolu bir macera okumaya hazır mısınız? O zaman buyurun. Karşınızda Arın ve Meriç Soylu.

Arın ve Meriç birbirlerinden kimsenin görmediği sadece tek bir izle ayrılırlar. Bunun dışında tıpa tıp birbirlerine benzemektedirler. Fakat karakter olarak tamamen birbirinin zıttı kişilerdir. Biri ne kadar aklı başında ise, diğeri o kadar aklı beş karış havadadır. 

Arın Yunanistan'daki tershaneleri yönetirken, Meriç ise ailesiyle Karadeniz'deki işleri idare etmektedir. Arın kendi halinde güzel sevgilisi ile sakin bir hayat sürerken çapkın kardeşi Meriç'in teklifi ile hayatının tamamen değişeceğini bilemezdi. Sadece üç haftalığına Arın Meriç olacaktı ve Meriç bu üç hafta boyunca artık çapkınlığına son verdiren, aşık olduğu kızın peşinden gidecekti. Başta bu plana Arın uymak istemese de kardeşi Meriç'in ısrarları sonucunda çaresiz kabul eder. Tüm plan hazırdır. Üç haftalığına yer değiştirmek ve bunu uygulamak ne kadar zor olabilir ki? Yerler değiştirilir ve plan uygulamaya girer. Tabii Arın'ın hesaba katmadığı Meriç'in aşk defteri de işin içine girince işler içinden çıkılmaz bir duruma gelir. Arın bir taraftan Meriç olmaya, diğer taraftan Meriç'in pisliklerini temizlemeye çalışırken beklemediği bir anda hayatının aşkını da bulmuştur. Biraz zor olsa da kendini Tuna'ya sevdirir. Fakat gerçek kimliğini açıklayamadığı için; söylediği yalandan rahatsızdır. İlk zamanlar gerçeği söylemek istese de; araya giren olaylar yüzünden anlatamaz. Her şeyi anlatmak istediğinde ise Tuna'ya çok geç kalmıştır.

Tuna ise bir anaokulunda öğretmenlik yapmaktadır. Gerçek Meriç'le ilk tanışması olaylı olsa da; sonrasında Meriç'in yerine geçen Arın'la vakit geçirdikçe ona aşık olur. İlişkileri çok iyi giderken; Arın'ın gerçek kimliği ortaya çıkar. Arın ve Tuna için yolun devamı artık düzlük değildir. Tuna bu durumu kabullenemez. Fakat Arın'ın Tuna'dan vazgeçmeye niyeti yoktur. Tüm yaşananlardan sonra Tuna ve Arın aşklarına sahip çıkabilecekler midir? Yoksa yalanlar üzerine bir hayat kuramayacağını düşünen Tuna yollarını ayıracak mıdır?

Fatma Erdek'i Erken Rüya Zamanlar kitabı ile tanıdım. O kitap daha duygulsaldı. Ben O Değilim ise tamamen farklı bir tarzda bilindik bir hikayeyi, daha esprili bir şekilde işlemiş.  Klasik birbirinin yerine geçen ikizler hikayesi gibi dursa da yazarın başarılı kalemi nedeniyle çok güzel bir hikaye ortaya çıkmış. Kitap ilk başlarında çok durgun ilerliyordu ve açıkçası gereksiz uzatılmıştı. Okumaya başladığımda sıkıldığımı itiraf ediyorum. Tüm kitabın böyle olacağını düşünürken bir yerden sonra bir açıldı ve kitap sonu. Fakat kitapta sevemediğim noktalar da var. Tuna'nın gereksiz inadı, anlamadan, dinlemeden başına buyruk, çocuk gibi hareketleri insanı hayattan soğutuyor resmen. Açıkçası Arın bu kızda ne buldu bile dediğim anlar oldu. Arın'ın ilişkisinde de bir sorun yokken, sorun varmış gibi davranıp Celia'dan ayrılmadan Tuna'nın peşinden koşması hoş değildi. Ayrıca Arın'ın Türk örf ve adetlerine uygun gelin isteyip, sevgilisiyle aynı evde 3 yıl karı-koca gibi yaşaması da ayrı bir tezatlık. Madem böyle bir gelin adayı istiyorsun ona göre yaşa. Bu durum göze batıyordu. 

Kitap genel olarak eğlenceli ve okunabilir. Fakat dediğim gibi giriş kısmında gereksiz uzatılan bölümler ile yukarıda yazdığım tezatlıklar olmasaydı daha da iyi olabilirdi. Yine okuduğunuzda pişman olmayacağınız bir kitap. 

Fatma Erdek kalemini seviyorum. Fakat Ben O Değilim, Erken Rüya Zamanlar'ın önüne maalesef geçemedi. Yazarın diğer kitaplarını da okuyalım bakalım. Onlardaki düşüncelerimiz ne olacak?

Hepinize mutlu bir gün olsun. Yeni yazılarımda görüşmek üzere. Okumaya devam edin.

Hoşçakalın.

Tanıtım Bülteninden

Siz hiç, birbirine tıpatıp benzeyen ikizler gördünüz mü?

İşte ben onlardan biriyim... Adım, Arın Soylu.

Genç, yakışıklı, güçlü ve mutlu bir erkeğin hayatı,  bir anda nasıl altüst olur? Kolay… Bunun için, serseri ikizinizle, akıl almaz bir oyunun içine girmeniz yeterli. Sadece üç haftalığına, başka birinin hayatını yaşamaya cesaret ederseniz, beraberinde gelecek bütün sürprizlere de hazırlıklı olmalısınız.
Ben de hazırlıklıydım. Ta ki onu görene kadar... Tuna’mı… Bal rengi saçları ve güneş gibi parlayan yüzüyle, birdenbire hayatımı kökünden değiştirmişti. O benim beklediğimdi, o benim geleceğimdi. Onu elde etmeme kimse engel olamazdı. Hiçbir şey beni durduramazdı. Durduramadı da…
Başardım mı? Evet! Onu aşkıma inandırdım. Onu kendime âşık ettim.
Peki ya sonra? Hiçbir yalan sonsuza dek sürmez, öyle değil mi? Bir gün, hiç ummadığım bir anda, yalanımla yüzleşmek zorunda kaldım. Artık ‘Ben o değilim’ desem de bir faydası yoktu. Tuna bana inanmıyordu.
Ne yapacaktım şimdi? Vaz mı geçecektim hayatımın kadınından?
Elbette hayır!
Bedelini ödeyip, seni kazanacağım, Tuna cadısı! Her ne olursa olsun…


Basım Yılı : 2015

Sayfa Sayısı : 544

Ephesus Yayınları

Yorumlar

  1. Kitabın kapağını da beğendim :) Sayfa sayısı da baya varmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sayfa sayısı var. Ama bana az geliyor böyle sayfalar artık :)

      Sil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Kadir İnanır Kimdir?

 

Kolay Kredi Veren Bankalar

 

6 Mantı

 

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Ege Soley - Pazartesi Mektupları Kitap Alıntısı

 

Borsada Kredili İşlem Nedir?

 

25 Mart 2024 Pazartesi Altın Fiyatları