Ana içeriğe atla

30 Şarkı Meydan Okuması 5 - Yüksek Sesle Dinlenmesi Gereken Bir Şarkı

Merhabalar

30 Şarkı Meydan Okumasında geldik 5.şarkımıza. 
Yüksek sesle dinlenmesi gereken bir şarkı.

Çocukluktan genç kızlığa adım atmaya çalıştığım, elimizin altında her daim istediğimiz şarkının bulunmadığı zamanlardı. Bahçeli evimizde komşuların isyanına rağmen, hele bir de evde annem ve babaannem yoksa en sevdiğim şey yüksek sesle müzik dinlemekti. Öyle ki artık mahalleli şikayete gelirdi yüksek ses müzik yüzünden. Ama ne yapalım canım o dönem müstakil evde oturuyoruz diye bende biraz bahçede avaz avaz şarkı söyleyerek müzik dinlemiş olabilirim. Neyse konumuza dönelim.

Yüksek sesle müzik deyince aklıma gelen tek şarkı, Michael Jackson They Don't Care About Us şarkısıdır. Bu şarkıyı bana kalırsa alçak sesle dinlemek, şarkının yapım aşamasında çalışanlara, orkestrasına, klipte oynayanlara ve en çok da Michael Jackson'a haksızlık gibi geliyor. Zira orkestra o kadar iyi çalmış ki, insanı rahatlatan bir müzik var. Avaz avaz şarkı söyleme isteği uyandırıyor. Özellikle o davulculara hastayım. O zaman buyurun bakalım. Benimle aynı fikirde misiniz? Dinledikten sonra siz karar verin.

Yeni yazımda görüşmek üzere. Hoşça kalın.



Michael Jackson - They Don't Care About Us

All I wanna say is that 
They don't really care about us, 
(Don't worry what people say, we got it true) 

All I wanna say is that 
They don't really care about us, 
(Enough is enough of this garbage) 

All I wanna say is that 
They don't really care about us 

[Michael Jackson:] 

Skin head, dead head 
Everybody gone bad 
Situation, aggravation 
Everybody allegation 
In the suite, on the news 
Everybody, dog food 
Bang bang, shot dead 
Everybody's gone mad 

All I wanna say is that 
They don't really care about us 
All I wanna say is that 
They don't really care about us 

Beat me, hate me 
You can never break me 
Will me, thrill me 
You can never kill me 
Jew me, sue me 
Everybody do me 
Kick me, kike me 
Don't you black or white me 

All I wanna say is that 
They don't really care about us 
All I wanna say is that 
They don't really care about us 

Now tell me what has become of my life 
I have a wife and two children who love me 
I am the victim of police brutality, no 
I'm tired of bein' the victim of hate 
You're rapin' me of my pride 
Oh, for God's sake 
I look to heaven to fulfill its prophecy 
Set me free 

Skin head, dead head 
Everybody gone bad 
Trepidation, speculation 
Everybody allegation 
In the suite, on the news 
Everybody, dog food 
Black man, black mail 
Throw your brother in jail 

All I wanna say is that 
They don't really care about us 
All I wanna say is that 
They don't really care about us 

Now tell me what has become of my rights 
Am I invisible because you ignore me? 
Your proclamation promised me free liberty, no 
I'm tired of bein' the victim of shame 
They're throwing me in a class with a bad name 
I can't believe this is the land from which I came 

You know I do really hate to say it 
The government don't want to see 
But if Roosevelt was livin', 
He wouldn't let this be, no, no 

Skin head, dead head 
Everybody gone bad 
Situation, speculation 
Everybody, litigation 
Beat me, bash me 
You can never trash me 
Hit me, kick me 
You can never get me 

All I wanna say is that 
They don't really care about us 
All I wanna say is that 
They don't really care about us 

(Gitar solo) 

Some things in life they just don't want to see 
But if Martin Luther was livin', 
He wouldn't let this be no, no, aay 

Skin head, dead head 
Everybody, gone bad 
Situation, segregation 
Everybody, allegation 
In the suite, on the news 
Everybody, dog food 
Kick me, kike me 
Don't you wrong or right me 

(El çırparak:) 

All I wanna say is that 
They don't really care about us 
All I wanna say is that 
They don't really care about us 
All I wanna say is that 
They don't really care about us 

All I wanna say is that 
They don't really care about, 
All I wanna say is that 
They don't really care about, 
All I wanna say is that 
They don't really care about us 
Hee hee, hoo 

[ reklamı gizle ]



BİZİ UMURSADIKLARI YOK 

[Çocuklar:] 

Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 
(İnsanların ne dediğini umursamayın, biz doğru anladık) 

Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi umursadıkları yok 
(Bu çöp yetti artık) 

Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi umursadıkları yok 

[Michael Jackson:] 

Kel kafa, ölü kafa 
Herkes döndü çılgına 
Durum, kötüye gidiş 
Herkes kanıtlanmamış dayatış 
Dâvâda, haberlerde 
Herkes, köpek maması 
beng beng, vurulan öldü 
Herkes çılgına döndü 

Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 
Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 

Vurun beni, benden nefret edin 
Aslâ kıramazsanız beni 
Ecekleyin beni, korkutun beni 
Aslâ öldüremezsiniz beni 
Musevîleyin beni, dâvâ edin beni 
Siyah ya da beyazlaşlatırmayın beni 

Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 
Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 

Şimdi söyleyin yaşamıma ne oldu? 
Beni seven bir karım ve iki çocuğum var 
Polis zulmünün kurbânıyım ben, yo 
Nefretin kurbânı olmaktan bıktım 
Gururumdan düzüyorsunuz beni 
Of, Tanrı aşkına 
Vahyini yerine getirmek için cennete bakıyorum 
Beni serbest bırakın 

Kel kafa, ölü kafa 
Herkes döndü çılgına 
Öfke nöbeti, spekülâsyon 
Herkes kanıtlanmamış dayatış 
Dâvâda, haberlerde 
Herkes, köpek maması 
Siyah adam, şantaj 
Kardeşinizi hapse tıkın 

Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 
Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 

Şimdi söyleyin ne oldu haklarıma? 
Beni görmezden geldiniz diye görünmez mi oldum? 
Duyurularınız bana hür irâde mi verdi, yo 
Nefretin kurbânı olmaktan bıktım 
Beni kötü isimli bir sınıfa atıyorlar 
İnanamıyorum bunun benim geldiğim yer olduğuna 

Bunu söylemekten gerçekten nefret ettiğimi biliyorsun 
Hükümet görmek istemiyor 
Ama eğer Roosevelt yaşıyor olsaydı 
Bunu olmasına izin vermezdi, yo, yo 

Kel kafa, ölü kafa 
Herkes döndü çılgına 
Durum, spekülâsyon 
Herkes, dava açış 
Dâvâ açın bana, indirin bana 
Beni çöpe atamazsınız aslâ 
Vurun bana, tekmeleyin beni 
Beni ele geçiremezsiniz aslâ 

Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 
Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 

(Gitar solo) 

Yaşamda onların bir türlü görmek istemedikleri şeyler vardır 
Ama eğer Martin Luther yaşıyor olsaydı 
Bunu olmasına izin vermezdi, yo, yo, aay 

Kel kafa, ölü kafa 
Herkes, döndü çılgına 
Durum, ayrımcılık 
Herkes, kanıtlanmamış dayatış 
Dâvâda, haberlerde 
Herkes, köpek maması 
Tekmeleyin beni, mekmeleyin bein 
Yanlış ya da doğrulamayın beni 

(El çırparak:) 

Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 
Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 
Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 

Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 
Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 
Tüm söylemek istediğim şu ki 
Bizi gerçekten umursadıkları yok 

Hii hii, hoo

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Fatih Murat Arsal - Ödünç Aşk

Merhabalar Fatih Murat Arsal'ın kalemini sevdiğimi bilmeyen kalmadı sanırım.

Smilodon (Kılıç Dişli Kaplan) Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhaba  Bugün sizlere Smilodon'dan (Kılıç Dişli Kaplan) bahsedeceğim. 

Gabriel Garcia Marquez - Ağustosta Görüşürüz

 

Yeşil Yol

 

Samed Behrengi - Bir Şeftali Bin Şeftali

Herkese merhaba Kısa zaman önce bitirdiğim bir kitap Bir Şeftali,Bin Şeftali. Bir gün annesinin dalında büyümekte olan bir şeftalinin hikayesi bu. Bu şeftali büyüyünce sahibi tarafından köye satılmaya götürülür.

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.