Ana içeriğe atla

Apartman Sohbetleri 6 Hastası Olduğun Bakkal Ürünü Hangisi?

Merhabalar

Apartman sohbetlerimizde sıra geldi 6.soruya. Hastası Olduğun Bakkal Ürünü Hangisi? 
Çocukluğumda öyle aman aman bir oyuncak listesine sahip değildim. Saçsız bebeğim benim en değerlimdi ki; bir döneme kadar bu bebeği de kardeşlerimle paylaşmak zorunda kaldım. Maddi durum olarak da sürekli bakkala gidebilen, abur cubur kültürüne sahip çocuklar olarak yetişmedik. Para bizim için çok kıymetliydi. Zaten eskiden para bulan çocuklar bana göre özel çocuklardı. Belki ekmek üstünden artan parayla kendimize bir şeyler alırdık ama sonrasında da bir güzel fırça yerdik. Sorgusuz, sualsiz harcama yaptığımız ve belki o paranın başka bir yerde kullanılabileceği için.

Bakkal izni çıktığında en çok aldığım ürün emzik şekerdi. Zira bir taşla iki kuş vurmak isterdim. Şekeri yedikten sonra, o dönemin çocukları çok iyi bilirler emzik çok değerliydi. Bebeklerimizin ağzına takmak gerçekten önemliydi. "Hadi bebek ağladı!. Emziğini verelim." diyologları da oldukça yaygındı. Bu nedenle bakkal alışverişini ben fırsata çevirirdim. Hem şekeri yerdim. Hem de bir oyuncağa sahip olurdum. İki çeşit emzik türü vardı. Biri büyük, biri küçük. Büyük olanın fiyatı haliyle biraz daha pahalıydı. Paramız biraz fazlaysa büyük olanından alırdık. Şayet elimde fazlaca emzik varsa arkadaşlarımla paylaşırdım ve bakkal parasıyla ikinci çok sevdiğim ürün olan çokomel alırdım. Onların kâğıtlarını yırtmadan açabilmek, güzelce düzeltip, buruşuk halini giderdikten sonra defter arasında saklamak çok eğlenceliydi. Bazen arkadaşlarımıza bile hediye ederdik ve onlarda saklardı.

Yeni soruda görüşmek dileğiyle. Hoşça kalın.

1.     Nasıl bir apartmanda büyüdün? Okuyun

2.     Çocukluk eğlencen neydi? Okuyun

3.     Yedi yaş pantolonunu bulsak cebinden ne çıkardı? Okuyun

4.     Çocukluk kahramanın kimdir? Okuyun

5.     Gereksiz bir yeteneğin var mı? Okuyun

6.     Hastası olduğun bakkal ürünü hangisi?

7.     En saçma zevkin?

8.     En büyük çılgınlığın?

9.     Çocukken en çok korktuğun şey?

10.     En sevdiğin ve sevmediğin özelliğin?

11.     Karşı cins karşısında en çok utandığın an?

12.     En maskulen/feminen yanın nedir?

13.     Asla cesaret edemeyeceğin bir şey?

14.     En sevdiğin fiziksel acı?

15.     Almış olduğun en saçma teklif?

16.     Kendini çok değerli hissettiğin bir an var mı?

17.     Annenden ve babandan ne öğrendin?

18.     Hangisi daha olası; cadı, vampir, kurt adam? Ve tabii ki neden?

19.     Manzarasız müthiş bir daire mi, manzaralı tek odalı bir daire mi?

20.     Hayat sana ne öğretti?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Smilodon (Kılıç Dişli Kaplan) Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhaba  Bugün sizlere Smilodon'dan (Kılıç Dişli Kaplan) bahsedeceğim. 

Fatih Murat Arsal - Ödünç Aşk

Merhabalar Fatih Murat Arsal'ın kalemini sevdiğimi bilmeyen kalmadı sanırım.

Gabriel Garcia Marquez - Ağustosta Görüşürüz

 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Yeşil Yol

 

Samed Behrengi - Bir Şeftali Bin Şeftali

Herkese merhaba Kısa zaman önce bitirdiğim bir kitap Bir Şeftali,Bin Şeftali. Bir gün annesinin dalında büyümekte olan bir şeftalinin hikayesi bu. Bu şeftali büyüyünce sahibi tarafından köye satılmaya götürülür.